Turizmusfejlesztés

Balatonalmádi már a 19. század végén is, mint turisztikai attrakció: nevezetesen fürdő- és gyógyturisztikai fókuszú településként alakult „újra” a korábbi szőlőtermesztési funkciók helyett.

Ennek a hagyománynak a továbbvitele elengedhetetlen feladatunk. Balatonalmádi jövőjének egyik legfontosabb záloga a turizmus. A városnak sok meglévő erőssége, de sajnos gyengesége is van, viszont rengeteg lehetősége lehetne utóbbiakat orvosolni. Ehhez a hosszú távú munkához kell olyan forrásokat keresni, amelyek nyomán a helyi szakemberek munkája mentén újra régenvolt fényében tündökölhetne szeretett városunk.

A város erősségei:

  • Budapest, Veszprém, Győr közelsége
  • Hagyományok, villák, régi épületek
  • Mikroklíma
  • Erdők, ligetek, hosszú vízpart
  • Szálláshelyek (szállodák, magánszálláshelyek)
  • Éttermek
  • Művészeti fókusz
  • Vonat és busz közlekedés

Gyengeségek:

  • Kiemelt turisztikai attrakciók (max 2-3 darab) hiánya
  • Városközpont hiánya
  • Tőkehiány
  • Infrastrukturális hiányosságok
  • 3-4 hónapos szezon
  • Reputáció hiánya
  • Várossal egyértelműen azonosítható rendezvények hiánya

Lehetőségek:

  • Identitás újraalkotása
  • Lakossági aktivitás
  • Közösségi tervezés
  • Hírnév építés – városmarketing
  • Települési együttműködések
  • Ökológiai szemlélet

Veszélyek:

  • Erős konkurencia (Füred, Tihany, Siófok, Badacsony, stb.)
  • Munkaerőhiány
  • Tömegturizmus vs. minőségi turizmus egyensúlya